حسن روحانی که آنچه در کشور به وجود آمده نتیجه سیاست‌های او بویژه در حوزه دیپلماسی است، می‌گوید توافق هسته‌ای او با 1+5 در 100 سال اخیر بی‌نظیر بوده است و در تمام قرون و اعصار نمی‌توان مورد مشابهی برای مذاکرات 2 سال گذشته دولت او و 1+5 یافت. خیلی خنده‌دارجالب بود

به گزارش «وطن امروز»، او که پیش‌تر توافق هسته‌ای را «برد برد» می‌دانست و پس از توافق وین بر سر برجام، نتیجه را 3 بر 2 به سود ایران تغییر داد؛ دیروز گفت این توافق، در 100 سال اخیر بی‌سابقه بوده است! او همچنین گفت بموقع پاسخ منتقدان عملکرد خود درباره برجام را خواهد داد! حسن روحانی دیروز در همایش ملی روز روستا با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و توافق صورت گرفته، گفت: اگر دولت توانست در مذاکرات هسته‌ای به افتخاری تاریخی دست یابد، این نتیجه حضور و حمایت مردم بود. از برخی حرف‌ها که درباره این افتخار بزرگ زده می‌شود، بگذریم که بموقع به آنها جواب خواهم داد اما امروز همه سران دنیا و همه مردم دنیا غیر از رئیس یک رژیم اشغالگر منفور، حصول این توافق را دستاورد عظیمی می‌دانند که باید به آن افتخار کرد. روحانی اضافه کرد: شما در تمام قرون و اعصار موردی را سراغ ندارید که یک کشور در حال توسعه در برابر 5 عضو دائم شورای امنیت که متأسفانه به دلیل نظم ناعادلانه‌ای که بر آن حاکم است، برای همه چیز از جمله جنگ در دنیا تصمیم می‌گیرند، بنشیند و دو سال مذاکره پی‌ در پی کند و به سندی دست یابد که هیچ‌کس در دنیا نتواند منکر آن شود که این سند، توفیق و افتخاری بزرگ، به حساب می‌آید. وی تصریح کرد: سند مذاکرات افتخار ملت ایران است و نمی‌دانم کسانی که می‌خواهند این افتخار را زیر سوال ببرند، می‌خواهند به نفع چه کسی کار کنند. ما یک ملت هستیم و هر افتخاری که در کشور به دست‌ آید از سوی کشاورزان، ورزشکاران، دانشمندان یا هر جمع و گروه دیگری که باشد، متعلق به همه ملت است. روحانی با اشاره به اینکه به لطف خدا، امروز در شرایط پس از تحریم قرار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی در هفته‌ها و ماه‌های آتی همه دیوارهای غلط و ظالمانه تحریم را فرو می‌ریزیم و شرایط باثبات‌تر و آرام‌تری فراهم می‌کنیم که موجب ترغیب فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خواهد شد.

درخشش قهرمان ملی در فاجعه منا!

حسن روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود به فاجعه منا نیز اشاره کرد. او ظریف را یکی از قهرمانان ملی تاریخ ایران دانست(!) و از اقدامات او در جریان فاجعه منا تشکر کرد! روحانی در این‌باره گفت: ما ندای مظلومیت مردم مسلمان و جان‌باختگان این فاجعه را در حضور سران کشورها در سازمان ملل به گوش جهانیان رساندیم و وزیر امور خارجه ما که بحق یکی از قهرمانان ملی تاریخ کشورمان است در این راستا کوشش‌ها و تلاش‌های گسترده‌ای داشت و دارد. این اظهارات عجیب روحانی در حالی است که افکار عمومی در ایران به انفعال دستگاه دیپلماسی ایران بویژه اقدامات جواد ظریف در این ماجرا بشدت معترض هستند. این اعتراض حتی به گونه‌ای بوده که در جریان تشییع جان‌باختگان فاجعه منا، شرکت‌کنندگان دستنوشته‌هایی با محوریت انتقاد از جواد ظریف در دست داشتند. اظهارات عجیب روحانی درباره عملکرد جواد ظریف درباره فاجعه منا، یک سوال جدی را مطرح می‌کند. ظریف در قبال فاجعه منا چه کرد که باید او را هم‌ردیف قهرمانان ملی این کشور دانست؟ او حتی نتوانست موافقت وزیر خارجه جوان سعودی را برای ملاقات جلب کند و زانو زدن او در مقابل امیر کویت برای صدور روادید برای هیات ایرانی را همه در ایران مشاهده کردند! وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نتوانست به عربستان برود چراکه وزارت امور خارجه دولت روحانی نتوانست شرایط را برای سفر او به عربستان فراهم کند و سعودی‌ها حاضر به صدور روادید برای او نشدند.