تاریخ گواه درگیری زنان برای اثبات حضور انسانی و اجتماعی خود در جامعه است. گاهی زن در حالی که زنده بود، در گور نهاده می‌شد و گاهی چون حیوانی به فروش گذاشته می‌شد.

گاهی حتی برای انتخاب همسر نقشی نداشت و گاه برای حضور اجتماعی خود و یا مشارکت برای تعیین سرنوشت خود ممنوع و محروم می‌شد. هنوز هم گاهی چون کالایی در خدمت تولید بیشتر و فروش افزون‌تر و پیشبرد اقتصاد جهانی، سینما و... در اختیار گرفته می‌شود.

زن همان‌گونه که شاهد جاهلیت وحشیانه تاریخ در زنده به گور کردن دختران بوده است، امروز شاهد جاهلیت به اصطلاح متمدنی است که بی شک هر دو حق زن انسانی زن را نادیده گرفته است.

اسلام در آن زمان ظهور کرد و تاریخ بشری را مورد سوال قرار داد که " واذا الموؤدة سئلت بأی ذنب قتلت" و کرامتی به او بخشید و در مقام و مرتبت انبیا با او سخن گفت. آن جا که مریم را مخاطب قرار داده و فرمود: " و إذ قالت الملائکة یا مریم إن الله اصطفاک و طهرک و اصطفاک علی نساء العالمین" (آل عمران/42).

و پس از چهارده قرن در زمانی که دیگر انسانیت انسان می‌رفت به فراموشی سپرده شود و زن نیز؛ انقلاب اسلامی به رهبری حکیمانه امام خمینی قدس سره ظهور کرد و نه تنها دین اسلام را حیات دوباره بخشید که ادیان دیگر را، و خدا محوری را دوباره برای بشریت به ارمغان آورد . معنویت را باز میهمان دلها نمود و انسان و جامعه انسانی را به پیروی از آموزه های جاودان و حیات بخش اسلام دعوت کرد. و زنان را در این میان در صف اول حرکت های اصلاحی و تربیتی جامعه قرار داد، در همان عصری که غرب و جامعه غربیِ مدّعی پیشرفت و توسعه و تمدن، زن را به بهانه ترقی و آزادی، از گوشه خانه به میدان کار و اقتصاد کشاند تا چرخ اقتصاد جهانی را به حرکت آسوده‌تر واداشته و بی توجه به توان انسانی و نیازهای روحی و عاطفیِ زن، در صدد کسب سود و منافع خویش از این کارگر ارزان و کالای سود بخش بوده و هست.

... ادامه دارد.