حجاب برای بانوان فوائد زیادی دارد که در اینجا به سه مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

أ- آرامش خاطر  مؤدب

نبودن حریم میان زن و مرد و آزادى در معاشرت‌های ممنوع و بیبند و بارى، هیجانها والتهابهاى جنسى را فزونى میبخشد و تقاضاى هر دو طرف را به صورت یک عطش روحى و یک خواست اشباع نشدنى در میآورد و این همان اختلاط روانى و روحى است.غریزه جنسى، قوه نیرومندى است که هر چه بیشتر از آن بهره برداری شود، طغیان وسرکشى‌اش بیشتر میشود و ناگفته روشن است که اگر دختران و زنان یک اجتماع، پوشش  لازم را نداشته باشند از آثار و پی آمدهاى طغیان و سرکشى این غریزه خطرناک در امان  نخواهند ماند و سرانجام آرامش خاطر خود را به دریاى موّاج و خروشانى مبدّل میسازند.

شهید مطهرى (ره) در کتاب ارزشمند مسئله حجاب صفحه 88 مینویسد:

چرا در دنیاى غرب این همه بیمارى روانى زیاد شده است؟ علتش آزادى اخلاقى جنسى (و  بى بند بارى و عدم رعایت اصول اخلاقی) و تحریکات فراوان سکسى است که بوسیله جراید و مجلات و سینماها و تأترها و محافل و مجالس و... انجام میشود.

ب- استحکام پیوند خانوادگى بووووس 

حجاب و پوشش اسلامى در استحکام پیوند خانوادگى نقش مهمى را ایفا میکند. اگر دختر یا  زنى که در خانوادهاى زندگى میکند، خود را صاحب جمال و نفس خویش بداند؛ هرگز حاضر نمیشود تا دیگرى او را آلت دست قرار داد، و مایه لذت خود را فراهم آورد. و بر عکس کسانى که از این قانون الهى بهره نمیگیرند و در خیالات و اوهام شیطانى خود غوطه میخورند، فقط براى لحظاتی باعث لذت گروهى عیاش را فراهم کرده و از مالکیت  بر جمال و نفس خود دست میکشند.

این گروه نباید فراموش کنند که با ایجاد کردن چنین اوضاع اسفبارى در جامعه، زمینه گسستن خانوادهها و کانونهاى کوچک صمیمى را بر هم میزنند. و همانگونه که گذشت سرانجام خود نیز دچار آن خواهند شد و روشن است که در چنین شرایطى از بهرهمند شدن از استحکام در خانواده محروم خواهند ماند.

ج- ایجاد کردن محیطى سالم آفرین 

یکی دیگر از آثار و فواید حجاب ایجاد کردن محیطى سالم و به دور از مفاسد اخلاقى است. از آنجا که انسان یک موجود اجتماعى است و بطور کلى قطع رابطه او با اجتماع امکان پذیر نیست، دختران جوان و زنان جامعه میتوانند با رعایت این قانون الهی در فراهم آوردن محیطى سالم و ریشه کن نمودن مفاسد اخلاقى سهم بسزایى  داشته باشند.